להצעת מחיר התקשרו עכשיו 073-7841411
חיפוש
דלג על חיפוש
תפריט
    tip

    שמונה כללים לבחירת כסא אורטופדי

    בבדיקה שנערכה התגלה כי תושבי העולם המערבי מבלים בישיבה על כסאות שונים לפחות 10 שעות ביממה במקום העבודה ו/או הלימודים. אנחנו יושבים במכונית ובבתי קפה, במשרד ובפגישות אצל לקוחות, ליד שולחן הכתיבה ומול הטלוויזיה. לחץ על הגב התחתון בישיבה גדול בכ– 35% מאשר בעמידה. ישיבה לקויה תגרום ללחץ מוגבר על הגב התחתון, לצוואר נוקשה  ולעתים גם  להפרעה במחזור הדם בגפיים התחתונות, מה שהופך בחירת כסא אורטופדי לצעד חשוב לבריאות. ממש כמו נעליים, כסא אורטופדי צריך להיות גם נוח וגם מעוצב, ובמבחר שיש היום בשוק אין סיבה להתפשר בעניין.

     

    מה לבדוק בכסאות אורטופדים?

     כמה כללי אצבע, שיקלו עליכם את התהליך:

     

    1. התאימו את גודל הכסא למשתמש - כסא אורטופדי רחב ועמוק לא יתאים לתלמיד צעיר, כסא בר גבוה ודאי שלא יתאים לפעוטות או לאנשים שמתקשים בהליכה, בין אם הם קשישים או מוגבלים מסיבה כלשהי. אם אחד מדיירי הבית הוא כזה – קחו זאת בחשבון.

     

    2. ודאו שקיימות פונקציות ליצירת תנאי התאמה אופטימליים, כמו שליטה בגובה הכסא , בזווית המושב ומשענת הגב, תמיכה מותנית לשמירת הקשת הטבעית ועומק מושב המאפשר מרווח בין המושב לברך בחלקה האחורי.

     

    3. גובה הכסא צריך להיות כזה, שיאפשר לכם להניח את אמות הידיים על משענות או על השולחן בנוחות ובזווית של כ-90 מעלות, בעוד שכפות הרגליים מונחות במדרך מלא על הקרקע. אם יש צורך הוסיפו הדום לרגליים.

     

    4. ודאו שהשוקיים מאונכות לרצפה ובזמן הישיבה הימנעו ככל האפשר מהצלבת רגליים. תנוחה זאת עלולה ליצור לחץ על עצבי כף הרגל  ולשבש את זרימת הדם בגפיים התחתונות.

     

    5. משענת הגב לא נקראת כך לחינם – ודאו שהיא נמצאת כל הזמן במגע מלא עם הגב, ובעיקר שעקומת הגב מקבלת תמיכה. אם כסא אורטופדי כולל שרוול לחץ, כמו זה שמותקן במגוון כסאות ד"ר גב, נפחו אותו על פי הצורך כדי להבטיח תמיכה של איזור זה.

     

    6. הקפידו שהצוואר והראש יהיו זקופים ובקו אחד עם עמוד השדרה.

     

    7. שבו עמוק ככל האפשר, כדי שתקבלו תמיכה מקסימלית לגב התחתון.

     

    8. אל תשבו ברציפות יותר מ-50 דקות. אתם עובדים בישיבה? כל שעה הקדישו 10 דקות  להתנועעות – עשו כמה צעדים, מתחו את הגב, התכופפו וגעו באצבעות הרגליים.הדבר ימנע כאבים ונפיחויות ויעשה טוב גם ללב, לריאות ולמערכת השרירים.

    עבור לתוכן העמוד